The Hello Bar is a simple notification bar that engages users and communicates a call to action.

10 Awesomely Manly Un-Piggy Banks

by J. Money on Monday, February 27, 2012

I came across this DOPE grenade bank the other day, where you actually have to break it open in order to get your money back (I envision throwing it across the room! Haha…), and figured there must be some other cool banks out there I’ve been missing too. So I started poking around a little more, and came across this entire list presented to you today :)

If you’re ever in the market for some awesome un-piggy banks for your fellow guy, you now have a good place to start. And if you ever want to test out the joy it’ll bring that man in your life, feel free to send any of these #1-5 my way ;) We’ll consider it a late birthday present.

The 10 Awesomest Coin Banks For Guys:

(That you can actually buy!)

1) Love Grenade Bank ($40 @ Amazon)
love grenade bank

2) Skull Bank ($32.95 @ Amazon)
skull bank

3) Gold Bar Bank ($9.95 @ Neatoshop)
gold bar bank

4) Gnome Bank ($9.40 @ Amazon)
gnome bank

5) Nest Egg Bank ($17.23 @ Amazon)
nest egg bank

6) Combination Safe Bank ($9.98 @ Amazon)
combination safe bank

7) Treasure Chest Bank ($22.25 @ Amazon, more of a “chest” than a bank, but still — cool! :))
(UPDATE: I literally JUST bought this. Found out there’s a “secret department” under one of the bottom chest planks!!)
treasure chest bank

8) Saving Up To Party Tin Bank ($11.40 @ Amazon, and they have other phrases & versions too :))
(UPDATE: They’re actually cheaper on BlueQ.com (Thanks Erin!). This one costs $7.99 there.)
saving up to party bank

9) Stay Puft Marshmallow Bank ($22.94 @ Amazon)
Stay Puft Marshmallow Bank

10) Tootsie Roll Bank ($5.99 @ Amazon, or any grocery store for probably $.99, haha…)
tootsie roll bank

***BONUS*** Money Savvy Pig ($19.99 @ Amazon, I know I said no “piggy” banks here, but this one is just too good to not put in… TOTALLY getting one for my future money-smart boy!)
money savvy pig bank

You like ‘em? I’m thinking of building a shelf in the Blogger Lair to showcase some of these bad boys ;) Nothing says financial blogger than having a collection of awesome coin banks! Haha… Did I miss any other cool ones to add to the list?


{ 31 comments… read them below or add one }

1 BrokeElizabeth February 27, 2012 at 6:53 am

These are all amazing… but I’ve gotta say, I love #8 the most.

Reply

2 Money Infant February 27, 2012 at 8:09 am

Not a frugal idea, but a showcase of these badboys on the J.$ library shelves would look totally awesome.

Reply

3 Erin February 27, 2012 at 8:09 am

Hey J$ – awesome, but do NOT buy #8 on Amazon – it’s only $7.99 on BlueQ and that’s where it originates from:

http://www.blueq.com/shop/114-catId.117440656_114-productId.0.html

Reply

4 I Am 1 Percent February 27, 2012 at 8:12 am

They should make the gold bar out of real gold…then I would consider buying it and filling it with gold coins.

Reply

5 Edward Antrobus February 27, 2012 at 8:18 am

I have that safe bank, although mine is red. I’ve had it forever. There isn’t any money in it, however. Instead, I use it to keep important things that are too small for my filing cabinet, like my social security card, and bank cards I don’t carry on me. For actual saving of cash, I somehow ended up in college with a coin bank from Commerce Bank, in the shape of their logo.

Reply

6 Stephanie February 27, 2012 at 8:49 am

These are WAY more fun than my bank, which is just an old Snapple jar on the kitchen counter that gets raided WAY too often for toll money. One of these days I’ll get EZ Pass, really. :-P

Reply

7 Andrew from FabulousSavings February 27, 2012 at 9:17 am

The Stay Puft bank is AMAZING. I’d much rather use that to hold change than my current leftover Ikea candle jar.

Reply

8 Michelle February 27, 2012 at 9:20 am

Haha love these.

Reply

9 Nicole February 27, 2012 at 9:21 am

My son has the Pirate treasure chest one. He went thru a big pirate phase around 3 years of age! We dont use it for change though.
He also has a 3 foot tall crayola crayon bank! That one is pretty full. Probably need to dump it out and send over to the 529!

Reply

10 Marianne February 27, 2012 at 9:54 am

Love the gnome bank! I’ve got a thing for gnomes…

Reply

11 Brian February 27, 2012 at 10:06 am

I went to a bowling alley, got the cheapest beer they had and now it’s a coin bank:

http://www.amazon.com/Miller-Lite-Super-Sized-Bottle/dp/B004APRQMQ

I think the truely sad part is someone would pay $15 to get that from amazon and I’m pretty sure I got mine (with beer!) for $8.

Reply

12 Funancials February 27, 2012 at 10:41 am

I actually had that tootsie roll piggy bank. It was worth a lot more to me when it was originally filled with tootsie rolls rather than quarters. How does that make cents?

Reply

13 cashflowmantra February 27, 2012 at 10:43 am

Very nice. I like the grenade, skull, and gold bar. I would worry the gold bar might get stolen, though. Doubt anyone would want the skull thinking it valuable by mistake.

Reply

14 Stephanie @ Athlete at Heart February 27, 2012 at 10:46 am

J… I gotta ask. Can you explain to me how GNOMES are manly?? I just don’t see it!

Reply

15 LB February 27, 2012 at 11:36 am

I have a Lucky Kitty/ Good Fortune Kitty bank I got mine for a whole lot less, but you can find what it looks like here:
http://www.fengshuifabulous.com/hello-kitty-white-lucky-cat-bank-with-babies.html

Not Manly as you said, but very cool to me and it makes me want to fill it up with all kinds of cash :)

Reply

16 Nick February 27, 2012 at 11:43 am

Love the save/spend/give/invest banks. A fancy-pants friend of ours got us this one (http://shop.nordstrom.com/s/money-scholar-sports-savings-bank-boys/3073537), which could replace the “piggy” with an “unpiggy” to “keep it real” to your title… Then again, it looks like it’s currently unavailable. Our son loves the banks though.

He’s 2.5 and every time he gets money he asks to put it in “the baseball banks,” which is really cool, especially because when you ask him what you do with money he says “one for saving, one for spending, one for giving.” He doesn’t have the “investing” one down yet, but I’m proud because at 2.5 he’s sadly well ahead of most 40-year-olds in the “what to do with money” arena…

Reply

17 J. Money February 27, 2012 at 11:46 am

Glad you all like ‘em! As soon as I get unexpected cash, I’m picking up that skull one right away :) Then next will come the Grenade or treasure chest, esp if that Pirate flag comes with it! Haha… it’ll warn everyone that my Blogger Lair is serious business.

@BrokeElizabeth – Yeah? They had a TON of others like that too with all kinds of different sayings on it. Like, 20+ of ‘em :) I think the same company makes them all if you’re interested in checkin’ em out.
@Money Infant – Oh I know it, sir! Already been thinking about it, haha…
@Erin – Good catch! I just went and updated the post – thanks! :)
@I Am 1 Percent – HAH! Now THAT would be awesome. But one damn expensive bank ;)
@Edward Antrobus – That’s some good advertising on their behalf ;) Though they’re now TD Bank, yeah? You should invest in a real safe-safe to keep all those valuables good sir. Keep an eye on the blog this week – we may or may not be giving one away ;)
@Stephanie – Haha… yes, EZ Pass is a brilliant brilliant invention ;)
@Andrew from FabulousSavings – Haha… then maybe empty the ikea jar and use the money to buy Mr. Stay Puft! Maybe he’ll get you to save more? :)
@Michelle – It was a fun research project over here :) Gotta love blogging for a living!
@Nicole – Oooooh very cool! I think your son and I would really get a long :)
@Marianne – Care to elaborate? ;)
@Brian – HAH! I know friends who used to do that back in college too – though they’d “borrow” the pitcher to use as the coin collector ;)
@Funancials – Me too! The tootsies combined is probably worth more than the paper bank part anyways ;)
@cashflowmantra – Those are actually my 3 faves too :) I don’t think anyone would think they’re banks just by looking at them, which I like a lot (well, maybe the bar, but def. not the grenade or skull). They’d look bad ass in my library!
@Stephanie @ Athlete at Heart – Haha… well anything’s manlier than a piggy bank, yeah? :) This one’s more for the quirky men, how’s that? Or the fans of Expedia.
@LB – Hey! I actually saw (and liked) that one during my search :) But yeah, the only reason it wasn’t included was the “man” factor… though I’d personally put that one on my shelves any day too, I like that kinda stuff. Good find!
@Nick – HAH! Def. a good one!! I like it a lot :) I’ll have to keep it in mind for when our little one pops out and grows up. Helluva fun way to teach kids the value of money, good job.

Reply

18 Stephanie February 27, 2012 at 1:11 pm

Woah…I am definitely going to need to get the skull one for my husband. And we actually give out the Money Savvy pigs to our clients in recognition of a new child.

Reply

19 Carol in Mpls February 27, 2012 at 1:56 pm

I do love the regular piggy, and I think it comes in manly colors. And the Money Savvy piggy is great for a child. For me, I’m using an old metal Folgers can right now, but I’d love a Hello Kitty one instead, if they’re out there.

Having the J$ Blogger Lair decorated this way is a great idea. See, you don’t need those fancy pants decorating mags, you’ve got it going on yourself!

Reply

20 retirebyforty February 27, 2012 at 3:54 pm

I like the gold bar. It’s pretty cool.

Reply

21 Aloysa @ My Broken Coin February 27, 2012 at 6:47 pm

LOL Nice! Actually I would use some myself. For example I liked # 6 and #9.

Reply

22 Melissa February 27, 2012 at 8:45 pm

I SO want the stay puff marshmallow bank!!

Reply

23 BusyExecutiveMoneyBlog February 27, 2012 at 8:58 pm

That money savvy pig is awesome for kids. I’ll be getting a couple of those to teach the virtues of saving, investing and giving!

Reply

24 Lisa @ Cents To Save February 28, 2012 at 9:09 am

Love these banks!

Reply

25 Heather Stephens February 28, 2012 at 11:16 am

I think the coolest “piggy bank” I have seen is an antique brass cash register. I imagine looking forward to the the ca-ching every time I added to my stash would be incentive to skip that trinket or “drink-it” and save my money instead. :)

My kids each have a bank that displays an increasing digital total as coins are added in the lid. Not very sexy looking, but they have fun with it.

Heather

Reply

26 Agatha K, The Fun Money Nerd February 28, 2012 at 5:08 pm

LOVE that blue piggy bank that separates out all the money. Although I would want it in crazy girly hot pink!

Reply

27 J. Money February 28, 2012 at 5:52 pm

@Stephanie – What a great idea! Excellent gift :) For both the new parents AND your husband, haha…
@Carol in Mpls – Haha… well, the mags DO help with visualizing where and how to put the banks up ;) I gotta find the best way to showcase them!
@retirebyforty – Yeah it is. Wanna buy me it? ;)
@Aloysa @ My Broken Coin – Both excellent choices :)
@Melissa – You should treat yourself with it after a next financial accomplishment!
@BusyExecutiveMoneyBlog – Good call :) I’ll be getting one as well once ours is old enough to understand.
@Lisa @ Cents To Save – I’m glad! Thanks for stopping by :)
@Heather Stephens – Ooooh I like that! Have you for real seen one like that before, or you just making it up in your head? Cuz now I really want it! Haha… that *ca-ching* would be hot!
@Agatha K, The Fun Money Nerd – I think they actually have that! Maybe not hot-hot pink, but def. pink ;)

Reply

28 Brandon March 1, 2012 at 5:02 pm

These banks are sweet! My favorite has to be #1.

Reply

29 J. Money March 2, 2012 at 11:10 am

Oh yeah, good choice. Once it’s time to open it you just throw it against the wall! :)

Reply

30 Hank March 20, 2012 at 8:46 pm

This is a great list as always! This reminds me of your cool diversion safe list.

Reply

31 J. Money March 21, 2012 at 11:08 am

Hehe, yeah – I actually came across that one too while putting this together, and realized it had been a while since I’ve done something similar :) Glad you liked this!

Reply

Leave a Comment

Previous post:

Next post: